کانون شماره 4 اهواز در سال 1364 در کوی اساتید دانشگاه شهید چمران اهواز ، فعالیت خود را آغاز نمود.

ساختمان این مرکز که یکی از منازل ویلایی دانشگاه می باشد، برای بهره براری فرهنگی به کانون پرورش فکری واگذار گردید ( به صورت امانی).

این ساختمان به مساحت 12 متر مربع و داراری  دو سالن مطالعه برای برگزاری فعالیت های فرهنگی، دو اتاق برای تشکیل کلاسهای ادبی و هنری ،یک آبدار خانه ، یک انباری و یک سرویس بهداشتی می باشد.

همچنین این مرکز به یک باغچه اختصاصی و فضای سبز عمومی دسترسی نزدیک دارد.

فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی مرکز از همان سال تاسیس به صورت دایم برقرار گردیده و اعضای دختر و پسر کودک و نوجوان در روزهای تعیین شده در فعالیت های مرکز مشارکت داشته و دارند.

 هم اکنون این مرکز با داشتن مجموعه ای از   7839    جلد کتاب در بخش کودک و نوجوان و مرجع آماده خدمت به عزیزان می باشد.

خدمات مرکز:

-کارگاههای ادبی و هنری برای مخاطبین 6 تا 18 سال در فضای مجازی و کلاسهای برخط. کارگاه شعر وداستان و آموزش خط تحریری .

-اجرای فعالیتهای فرهنگی عمومی ویژه اعضای حقیقی و برخط.

-مرکز خدمات فراگیر ندارد.

روز و ساعت فعالیت: یک شیفت. از ساعت 8تا 13. همه روزه به جز ایام تعطیل

پرسنل: 1 مربی مسول. 1 مربی ادبی پاره وقت. 1 مربی خوشنویسی پاره وقت. 1 مربی نقاشی پاره وقت. 1 خدمات

شرایط عضویت: داشتن حداقل 6 سال تمام  تا پایان 17 سالگی

پرداخت شهریه : در حال حاضر تمام ثبت نام ها از طریق کا پی اف صورت می گیرد و شهریه متناسب با کلاس درخواستی عضو، متغیر است.

نشانی :اهواز. اتوبان گلستان. دانشکده علوم پزشکی. کوی استادان . نبش خیابان نرگس . مرکز 4 اهواز

تلفن ثابت : 33738279- 061

   مربی مسول: مرجان ظریفی

 

اخبار مرکز:

 

  • 1401/09/27 - 16:20
  • تعداد بازدید: 2648
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
همزمان با هفته پژوهش در کانون خوزستان؛

برگزاری نشست تخصصی "تأثیر ادبیات برخوانش اثر هنری"

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان به مناسبت هفته پژوهش، نشست تخصصی "تأثیر ادبیات برخوانش اثر هنری" را برگزار کرد.

​​

 به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، نشست تخصصی "تأثیر ادبیات برخوانش اثر هنری" را با حضور امید فاضلی، مدرس این نشست و جمعی از اعضای هنرمند،پنج‌شنبه ۲۴ آذرماه ۱۴۰۱ در گالری ریم اهواز برگزار کرد.

امید فاضلی با اشاره به موضوع خوانش آثار گفت: خوانش متن به معنای توانایی رمزگشایی و رمزخوانی از جانب فرا متن است.

وی افزود؛ خواننده با توجه به پیش‌زمینه ذهنی و جهان‌نگری، تجربیات زیستی، آرزوها و انتظارات خود، از متن برداشت می‌کند  و در واقع می‌توان گفت: فرامتن، متن را همان‌طور درک می‌کند که خود او از متن انتظار دارد.

برگزاری نشست تخصصی "تأثیر ادبیات برخوانش اثر هنری"

وی در ادامه با نشان دادن چند تصویر و بازنمایی آن با هدف ثابت کردن استدلال‌های علمی و غیرعلمی در مورد خوانش متن در آثار هنری توضیحاتی را ارائه داد.

او با تأکید بر توجه به عناصر بصری گفت: عناصر بصری به دلیل انتقال سریع پیام و قدرت تأثیرگذاری بر مخاطب از اهمیت بسزایی برخوردار هستند.

مدرس این نشست تخصصی در ادامه تصریح کرد؛ در جهان معاصر با نسلی روبرو هستیم که کمتر فرصت توجه و آگاهی از کهن الگوها را دارد، و اگر بخواهیم خوانشی از متن نسل امروز ارائه دهیم باید با توجه به درک زمینه‌های شکل‌گیری هر متن درصدد کم کردن این شکاف نسلی برآییم، تا بتوانیم از یک‌سو آن دسته از تصاویر و معناهایی را که همچنان مؤثر و قابلیت ماندگاری دارند را تشخیص دهیم و از سوی دیگر، درصد اثرگذاری پاره‌ای از احکام اثباتی پیشین به حداقل برسد. 

برگزاری نشست تخصصی "تأثیر ادبیات برخوانش اثر هنری"

 

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت